Wikia

Hanger Games_HB Wiki

משחקי הרעב

שיחה0
16דפים באתר זה
הכריכה בארצות הברית
סופרת סוזן קולינס
כריכה האמן טים אובריאן
מדינה ארצות הברית
ז'אנרים מדע בדיוני\ מבוגר- נער\ הרפתקאות
מו"ל עיתונות סקולסטיק
פרסום עדכני 24 בספטמבר 2010
קדמו על ידי אף אחד
ספר הבא התלקחות
Touch The Musicנוסף על ידי Touch The Music
משחקי הרעב הוא סיפור, רומן פוסט אפוקליפטי שנכתב על ידי סוזן קולינס.

הוא פורסם במקור ב- 14 בספטמבר 2008. הספר הראשון בטרילוגיה הוא- משחקי הרעב. אחרי- התלקחות. ועורבני חקיין. בספר. כל אחד משניים עשר המחוזות מחויב לשלוח בת אחת ובן אחד, המכונים "מיועדים", להשתתף במשחקים של אותה שנה. עשרים וארבע מיועדים נכלאים בזירה הפתוחה ורחבת הידיים שעשויה להימצא בכל שטח שהוא, ממדבר רותח ועד אזור קפוא. במהלך כמה שבועות המתחרים נלחמים זה בזה למוות. המנצח הוא המיועד או המיועד ששורדים אחרונים.

דמויות עריכה

קטניס אוורדין - הדמות הראשית, הסיפור על נערה עוקצנית עם רצון חזק. קטניס באה במקור ממחוז 12 שעוסק בכריית פחם, הוא אחד המחוזות העניים ביותר. לעתים קרבות היא יוצאת ליער לצוד מחוץ לחומות המחוז כדאי להאכיל את משפחתה (ציד הוא נגד החוק) כאשר אחות של קטניס. פרים. יוצאת בהגרלה בתור מיועדת, מתנדבת קטניס לתפוס את מקומה. הצייד שלה וקישורי הקשתות שלה. הם ברכה במשחקי הרעב.

פיטה מלראק - מגיע ממחוז 12, הוא בנו של האופה. הו מאוהב בקטניס מאז שהיו בני חמש ונפגשו יום הראשון ללימודים. פעם הוא הציל את קטניס ומשפחתה מרעב, הוא מתאפיין באישיות אסטרטגית וחביבה. וממש לא אנוכי.

סינה- סינה הוא סטייליסט של קטניס, כבר הספר הראשון הוא מתחבר עליה והם הופכים לידידים טובים. סינה הוא חכם ותומך.

רו- אחת המיועדות ממחוז 11 העוסק בחקלאות.היא רק בת 12 ומזכירה ציפור קטנה, הידע שלה בעצים שמר עליה בחיים למשך זמן רב במשחק. היא הזהירה את קטניס מכוורת של דוברי צייד, מוטציות אשר יצרו הקפיטול לאחר הימים השחורים כדאי להעניש את המורדים. היא וקטניס כורת לאחר מכן ברית חזקה. ומפוצצת את אספקת המזון של הקרייריסטים. למרבה הצער, רו נהרג על ידי מארוול ממחוז 1. אשר זרק חנית אל תוך בטנה. הבקשה האחרונה של רו מקטניס שהיא תשיר לה שיר. קטניס שרה לה שיר ונשארת לידה עד שהיא מתה, ברגע שהלב נעצר התותח שמסמן את מותה יורה. קטניס מפזרת פרחים שוים אך יפים סביב גופה של רו, וכך מכוכיה לקברניטי המשחק שהיא ורו לא סתם כלי משחק שלהם. לאורך כל הספרים קטניס מזכירה את רו, היא נקשרה אליה מאוד במיוחד בגלל הדמיון הרב שלה אל פרים.

קייטו- קייטו ממחוז 2, ומתואר בתור "מכונת הרג אכזרית", הוא חזק מאוד. וכמעט בטוח שהוא ינצח. הוא קטניס ופיטה נשארו אחרינים בזירה, כאשר קברניטי המשחק שלחו את ה"זאבים" המוטאציות עם העניים של השחקנים. קייטו נחלש בזמן שברח מהזאבים לקרן השפע. הזבים מנסים להורג אותו בזמן שפיטה וקטניס היו על קרן השפע. במשך שעות פיטה וקטניס שומעים את האנחות שלו והסבל שלו, לבסוף קטניס מחליטה לגמור לו את הסבל ויורה חץ לגולגולת שלו

קלוב- המיועדת ממחוז 2. היא מאוד מוכשרת בזריקת סכינים, בדרך זהו הרגה את המיועד ממחוז 9. היא נשארה חמישית מבין 24 המועמדים. כשהיא הלכה ל"משתה" בזמן שיקטו עמד בצד ושמר עליה. במהלך זה משהו השתבש, קלוב נהרגה על ידי ת'רש שמועך את הגולגולת שלה בעזרת אבן. כאשר הודעתה בפני קטניס שהיא היתה שותפה לרצח של רו, שבה מהמחוז שלו. היא מתה בזרועותיו של קיטו בזמן שקטניס נסה על נפשה.

פני שועל - לא ידועה בשם אחר, הנערה אדמונית השיער הזאת ממחוז חמש מאוד חמקמקה [במקור- קשה לתפוס אותה]. אמנם היא לא חזקה אבל היא יכולה להערים על כולם בזירה. היא נהרגה על ידי גרגירי היער הרעילים, והגיעה למקום הרביעי.

ת'רש - הנער ממחוז 11 שומר על עצמו. הוא נעלם במהלך החלק הראשון במשחק. דבר זה הפך אותו ליותר מסוכן. הוא הציל את חייה של קטניס מכיוון שהיא הייתה חברתה של רו. ככל הנראה, הוא נהרג על ידי קייטו, אך דבר זה אינו ידוע בוודאות.

גלימר - הנערה ממחוז אחד. היא הייתה מאוד יפה. היא מתוארת כנערה מושכת. עם שיער בלונדיני ארוך ועיניי אזמרגד ירוקות. היא נהרגה על ידי קטניס לאחר מתקפת של דבורי צייד.

מרוואל- ההוקרה הגברית ממחוז אחד היה חזק וחסר רחמים הוא היה זה שהרג את רו. מחוז 11 כמחווה עי זריקת חנית דרך בטנה. הוא נהרג בגלל דקירה בצוואר בחץ עי קטניס נהרג ירייה בצוואר עי החץ של קטניס, הוא גם היה ההרג הראשון של קטניס.

היימט'ץ'- המדריך של קטניס ופיטה. מסוכן וערמומי, היימיץ' היה בד"כ שיכור, עם כוס ביד אחת וסכין בשנייה. הוא הבטיח שהוא יתפכח במהלך הזמן בשביל שקטניס ופיטה ישחקו במשחקים ושיעזור להם. הוא שולח לקטניס מתנות במהלך כל הספר כדי שתשרוד. הוא זכה ברובע קוול איפה שהכפלת המחוות הייתה נחוצה.

גייל - חברה הטוב ביותר של קטניס, והם נפגשו כאשר היא הייתה רק בת 12 והוא היה בן 14, אחרי ששניהם אבדו את אבותיהם בפיצוץ במכרות. בספר הראשון גייל וקטניס נהגו לצאת לצוד ביחד כל יום אבל בספר השני הם יצאו לצוד רק בימי ראשון אבל מפסיקים כאשר הגדר החשמלית מופעלת. בפעם הראשונה שנפגשו גייל קרא לקטניס "קטניפ" ומאז זה הפך לכינויה בפיו.

פרימרוז (פרים) אוורדין – אחותה של קטניס. בבעלותה יש עז בשם ליידי וחתול בשם נורי. בניגוד לאחותה המבוגרת, לפרים יש לב מלא בחמלה ובריפוי. במשחקי הרעב ה-74 היא נבחרה להיות המיועדת של מחוז 12 עד שאחותה קטניס התנדבה להיות במקומה.

עלילה כללית עריכה

Thehungergamesukpaperback.jpg
בכל שנה,במשך 74 שנים. משחקי הרעב לוקחים מכל מקום, לוקחים 24 נערים, 2 מכל מחוז, בן ובת

נערים בגיל 12- 18 לתת להם להילחם אחד בשני. השנה הזאת לא שונה לקטניס אוורדין, עד שאחותה פרים, נבחרת בהגרלה. קטניס מנדבת ללכת במקום פרים למשחקים.

קטניס תעשה הכל כדאי לשרוד, גם אם פרוש הדבר ללכת נגד האמונות שלה. אבל שהמיועד מהמחוז שלה מגלה כלפיה רגשות חיבה. והיא פוגשת ילדה המזכירה לה את אחותה. זה הופך להיות יותר ויותר קשה לשרוד בלי להרוג את האנשים שיקרים לליבה.

חלק אחד- המחוזות עריכה

המשחקים לא מתרחשים במחוזות. עובדים חודשים לפני זה על הזירה שאליה יבואו את המתמודדים. ומתעמקים במיועדים שהם הולכים להביא (במה הם טובים וכו')

הספר מתחיל ביום האסיף, גייל הותרן וקטניס אוורדין חומקים אל היער, שזהו המקום היחיד בו הם מרגישים בטוחים מספיק כדאי לדון בעניני הקפיטול ובעיות אחרות. הם צדים ותופסים שלל גדול והולכים למכור אותו אותו בשוק השחור של מחוז 12, הכירה, לסי. שומן וללקוחות אחרים. אחרי זה הם הולכים לביתו של ראש העיר למכור תותים (בספר מוזכר כי יש לו חיבה עזה לתותים). כאשר הם דופקים על הדלת, מאדג', ביתו של ראש העיר, פותחת את הדלת. לאחר וויכוח קטנוני בין גייל ולמאדג', קטניס חוזרת הביתה כדאי להתארגן לאסיף. בגלל שהיום זה הפעם הראשונה של פרים שיש סיכוי שהיא תעלה בהגרלה (סיכוים קטנים מאוד), קטניס מנסה לעודד את פרים בהערה על החולצה שלה, הבגד הראשון שלח קטניס ליום הקציר. ואמרה לה "תכניסי את הזנב שלך, ברווזונת קטנה"

ביום אסיף יוצאת פרים בתור המיועדת של מחוז 12, קטניס מוכה הלם. ומיד מתנדבת להלחף את אחותה בת ה-12. אף אחד לא ראה דבר כזה במחוז 12 מאז החורף האחרון לפני כמעט 25 שנה. כאשר מבקשים למחוא כפיים למיועדת כול הקהל שותק, ואז כמו בתוך סימן כולם מרימים שלוש אצבעות מקריבים לפה ואז משחררים, כמו בהצדעה אילמת שפרושה פרדה מאדם אהוב ויקר, ואז עושים את ההגרלה של הבנים פיטה מלראק יוצא בתור מיועד, קטניס מזהה את הילד מהעיר בתור הילד עם הלחם.

באסיף, פרים נבחרת בתור המיועדת של מחוז 12. קטניס מוכה הולם, ומיד מתנדבת להחליף את אחותה בת ה-12 דבר כזה לא נראה מעולם במחוז 12, מאז החורף האחרון לפני 25 שנה. מחוז 12 מגייב בשתיקה כאשר מבקשים למחוא כפיים וקטניס הופכת למיועדת. בתור סימן לפרדה מאדם יקר ואהוב, המחוז כולו מרים שלוש אצבעות מצמיד לשפתיים ומשחרר בתור הצדעה אילמת. המיועד יוצא פיטה מאלראק.

קטניס ופיטה נלקחים לחדר כולשהו שמסביבו יש אוכפי שקט ומקציבים להם שעה להיפרד מכל מי שיקר להם. לקטניס יש חמש אורחים. ראשונות אמה ופרים, היא מבקשת מאמה להבטיח לה שלא תנתק שוב כמו שהתנתקה כאשר אביהם מת בפיצוץ המכרות הטרגי. ומבטיחה לפרים שתעשה את המאמץ הכי גדול שלה בשביל לנצח במשחקים. אחריהם בא האופה, אביו של פיטה שקנה לעיתם קרובות סנאים שקטניס וגייל צדים. הוא מבטיח שהוא ידאג שפרים לא תרעב ושהוא יטפל בה. המבקרת הבאה היא מאדג', היא מלאת דחיפות היא מתחננת שקטניס תיקח את סיכת העורבני החקיין שלה בתור מתנה. קטניס מהססת ובסוף מסכימה. אחרון חביב בא גייל, הוא פוש את זרועותיו והיא לא מהססת וקופץ אליו בחיבוק. הפרדה שלהם היתה קצרה, כאשר אוכפי השקט באים להוציא אותו הוא מתחיל לומר "תזכרי שאני-" ואז הוא נקע והיא מעולם לא שמעה מה רצה שתזכור.

לאחר הביקורים הם עולים על הרכבת של מחוז 12 שתיקח אותם לקפיטול. כאשר המם מגיעים לבניין הקפיטול הם נלקחים ישירות לצוות ההכנה שלהם כדאי להכין אותם למופע הפתיחה שבו כל המחוזות מציגים את המיועדים בכרכרות. אחרי שצוות ההכנה של קטניס וניה, פלביוס, ואוקטביה מסימים להכין אותה.סינה הסטייליסט שלה בא להראות לה את התלבושת שלה לטקס. עם קסדה על הראש. בד שחור עם גלימה תואמת. קטניס הולכת לכיוון האורוות ופוגשת את פיטה בתלבושת זהה. הם עולים למרכבות שלהם וסינה ופורשיה, הסטיליסטית של פיטה, הם מדליקים להם את הגלימות והקסדות שלהם באש סינתטית. בדיוק כשהכרכרות עומדות לצאת סינה אומר לקטניס ופיטה להחזיק ידי וכך הם יורדים לרכובות הקפיטול.

המרכבות לוקחות אותם למרכז ההדרכה שם הם שועים עד תחילת המשחקים. הם מתאמנים בחדר הכושר שם עד ליום הערכה של קברניטי המשחק. שבו כל מיועד מראה להם מה המיומנות שלו ואז הם מעניקים להם ציון שעוזר להם במציאת נותני חסות טובים. קטניס היא האחרונה שצריכה להראות להם את קישוריה. כשהיא נכנסת לחדר, קברניטי המשחק כבר שתויים מתים ללכת הביתה ולא שים אליה לב, היא עושה להם תצוגת ירי מדהימה של חץ וקשת, שהוא הכישרון האמתי שלה, אבל אף אחד לא מסתכל. אז בפעולה של התרסה וכעס היא יורה בתפוח של החזיר האפוי שנמצא על השולחן של קברניטי המשחק. מאוחר יותר באותו לילה, כאשר מוצגים הציונים, קטניס מקבלת 11 מתוך 12, זה הציון הגבוה ביותר.

למחרת הראיונות סינה מלביש את קטניס בשמלה מדהימה משובצת יהלומים, שגורמת לה להראות כמו אש. קטניס הנערה הלוהטת. אחרי הראיון שלה, פיטה מתוודה מול כל פאנם באהבתו אליה.

חלק שתיים- משחקי הרעב עריכה

החלק הזה של הספר בעקר מתמקד במשחקים. מוות, הרס, תוהו ובוהו שמקיף את המשחק ומתואר בתוך הפרקים האלה. המשחקים מתחילים ממש כאשר נשארים 11 מיועדים מתוך 24 שמתו ביום הראשון במרחץ הדמים. קטניס חושבת לתפוס בחץ קשת הקרובים שהיא מאתרת ליד קרן-השפע על ערמה של שמיכות, אך דעתה מוסחת בשנייה בגלל פיטה שמסמן לה לא לעשות את זה בנענוע ראש כמעט לא מורגש. היא מתחילה לרוץ לאחר שישים השניות וחוטפת כל מה שהיא יכולה מקרן השפע, היא נכנסת למאבק על תיק עם נער ממחוז תשע, אך הקרב מסתיים כאשר הנער נהרג ע"י סכין שאותו ירתה קולב. קטניס כמעט נהרגת בקרן השפע מכוון שקלוב בחרה בה בתור מטרה. אחד הסיכינים מכוון לראש שלה אך קטניס חוסמת אותו בעזרת תיק הגב אותו חטפה קודם לכן מהנער, הסכין נתפס בתיק וקטניס מרוויחה סכים חדה הטובה לניסור. במהלך הימיים הבאים, קטניס מתרחקת מקרן השפע ישנה על עצים גבוהים, למרות שהיא הואטה בגלל מחסור במים. היא כמעט מתה מצא עד לנקודה שבה היא מתחננת להיימט'ץ שישלח לה מים. כשהוא לא שולח היא רואה את זה בתור סימן, או דרך לומר לה שהוא לא שולח לה מים בגלל שהיא קרובה למקור מים. היא מוצאת בריכה קטנה לשתייה, היא נשארת שם ומוצאת דרך להסוות את התיק הכתום שלה למשהו עדין יותר.

למחרת הבוקר היא מתעוררת ע"י קיר של אש שיצרו קברניטי המשחק, היא בורחת וכאשר היא נעצרת להירגע ולהקיא החוצה את הרעלים, מתחילה התקפה חדשה של כדורי אש. היא שרדה את זה אבל יצאה עם כוויות בידיים וכוויה חמורה בשוק. היא מוצאת בריכה קטנה שבה היא מרגיעה את הכוויות ונרדמת אך מתעוררת אחרי זמן קצר לקול צעידות. קטניס נרדפת ע"י מיועדי הקריירה גלימר, מארוול, קאטו, בקלוב, הילדה ממחוז 4 ופיטה, ובורחת אל עץ. קאטו מנסה לטפס אחרי קטניס, אבל מתרסק אל הקרקע, בגלל הכובד שלו על הענפיים. כל המיועדים היו כבדים מידי בשביל הענפים, אז הם התיישבו מתחת לעץ וחיכו שהיא תרד.

יערך בהמשך.

חלק שלוש- הניצחון עריכה

יערך.

המשכים עריכה

משחקי הרעב הוא הספר הראשון בטרילוגיה אחריו התלקחות, אשר עוקבים אחרי קטניס אוורדין ו"ידידיה" פיטה. כאשר הם מנסים לשרוד את משחקי הרעב 74 ויוצאים לעוד אחד כזה אחריו (רבעון). בספר האחרון -עורבני חקיין. שפורסם ב-24 2010 מסתיים המרד בדרכים בלתי צפויות.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית